Hakka skjørt!!

Hakka skjørt!!
Hakket til ei jente på Helgeland sommeren 2011.

søndag 22. april 2012

Hakka og krympa veske!!

Har sett så mange flotte strikka og krympa/Tova kurver/vesker de siste åra at nå måtte jeg lage meg en.

Min veske/kurv er hakka i Evilla garn. Lagde først en runding og plukket opp masker og hakka rundt i høyden.Brukte pinne/krok 6,5mm. Når jeg fant ut at det ble ca. passe hoppet jeg over ganske mange masker og lagde luftmasker, flere luftmasker enn det jeg hoppet over.

Min måte og prøve ut og bredde høyde er passe er at jeg bretter arbeidet i tre, bretter ned den 1 tredjedelen og har to tredjedeler igjen som er ca slik det blir etter toving/krymping.

Veska er krympa i maskinen to ganger på 60 grader, for jeg ville ha den godt tova. Pyntet den med sommerfugler og høstblader som er splittbinders lignende. og et par hjerte hvor det står made with Love. Har en anna type på en hakkenål i farta, men siden jeg også har jakke hånklær, pulsvanter med mere på hakkekroken , tar ting tid.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Hyggelig du titterinnom!!